مقالات دام

گاوهای با تخمک گذاری تاخیری به سختی آبستن می شوند
توسط: در: مقالات دام

شروع چرخه فحلی پس از زایمان از دهه ۱۹۲۰ مورد مطالعه قرار گرفت. قبلاً شروع چرخه فحلی طبیعی را براساس مشاهده فحلی، لمس تخمدان ها و یا هر دو انجام می دادند. بعدها با آزمایش پروژسترون خون یا شیر، شروع ترشح پروژسترون توسط اولین جسم زرد برای دانشمندان به ع...

روش های جدید برای مدیریت پساب شیردوشی
توسط: در: مقالات دام

بازچرخ فیلترهای لایه میانی (RMF) و واحدهای پردازش هوازی (ATU)، دو نوع از چهار روش مدیریت ضایعات آب جایگاه شیردوشی طراحی شده، استفاده شده و کنترل شده در مزارع گاو شیری مینه سوتا هستند.

به زودی گاوهای ترانس ژنتیک را می دوشیم؟
توسط: در: مقالات دام

روند ایجاد دام های ترانس ژنتیک به خوبی توسعه یافته است و شرکت های فعال در زمینه بیوتکنولوژی، دارای دام هایی هستند که شیر حاوی پروتئین های داروئی برای انسان را تولید می کنند

گاوهای سالم آبستن می شوند
توسط: در: مقالات دام

مشکلات قبل و بعد از زایمان از قبیل سخت زائی، جفت ماندگی، عفونت رحمی، کتوز، جابجائی شیردان و کیست تخمدان باعث تاخیر در فحلی، تخمک گذاری، کاهش نرخ آبستنی و از دست دادن آبستنی می شود.

از گوسفند افشار، نژاد خالص گوسفند ایرانی بیشتر بدانیم
توسط: در: مقالات دام

گوسفند افشاری بهترین نژاد گوسفند ایرانی است که نژادی است گوشتی با رنگ بدن قهوه ای روشن تا تیره و بندرت سفید مشاهده می شود. میانگین وزن آن در قوچ بالغ ۶۵/۸۸ کیلوگرم و در میش بالغ ۵۲/۷۰ کیلوگرم می باشد.

برای سوددهی پرواربندی گوسفند رعایت این نکات را به خاطر داشته باشید
توسط: در: مقالات دام

توصیه هایی در پرواربندی گوسفند که چنانچه پرواربندان گوسفند به درستی آنها را رعایت کنند دامپرورانی موفق محسوب خواهند گشت.

انتخاب نژاد گوسفند برای پرورش باید متناسب با منطقه آب و هوایی و جغرافیایی باشد (۴)
توسط: در: مقالات دام

خلاصه این اطلاعات می تواند به آنانکه در باره پرورش گوسفند و بز به عنوان یک شغل زودبازده کنجکاو هستند کمک کرده و آنان را در جمع آوری اطلاعات لازم برای تصمیم گیری کمک نماید.

    پایگاه اطلاع رسانی صنعت دام و طیور و آبزیان (دستچین) با هدف ایجاد یک ابزار اطلاعاتی و ارتباطی کاربردی برای تولیدکنندگان و فعالان این صنایع، در پاییز سال 1390 آغاز به کار نمود.
    اصلی ترین هدف وب سایت دستچین، برطرف نمودن نیاز اطلاعاتی و ارتباطی تولیدکنندگان زحمتکش و شریف این صنایع جهت ارائه بهتر و موثرتر تولیدات خود و کمک به برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه میان تولیدکننده اصلی و خریدار نهایی است.

    نشانی

    کرج، رجایی شهر، بلوار سه باندی، ایستگاه پل، روبروی بانک رفاه کارگران

    تلفن

    34437063 و 34431581 (026)

    ایمیل

    info@dastchin.ir

    سبد خرید