مقالات دام

بیماری کتوز چیست؟ (نشانه ها و علائم بیماری کتوز)
توسط: در: مقالات دام

کتوز (استونمی) در گاوهای شیرده پرتولید در خلال ۶ هفته اول بعد از زایمان روی میدهد که در سه هفته اول بسیار مهم است. این بیماری اغلب در دوره ی تغذیه زمستانی و نیز به هنگام حضور گاوها در جایگاههای بسته اتفاق می افتد.

خنک نمودن گاوهای خشک معادل تولید شیر بالاتر است
توسط: در: مقالات دام

ما بیشترین زمان و پول خود را صرف خنک کردن گاوهای تازه زا، خنک کردن گاوهای پرتولید و گاوهای قبل از زایمان می کنیم و گاوهای خشک را معمولا در اولویت بعدی قرار می دهیم. ولی تحقیق در دانشگاه کالیفرنیا نشان داد که خنک کردن گاوهای خشک می تواند یک سرمایه گذا...

رای گراس مرکب منجر به هضم کمتر ولی مصرف ماده خشک بالاتر گردید
توسط: در: مقالات دام

سیلاژ رای گراس یک ساله، مخلوط شده با سیلاژ ذرت، عملکرد بهتری نسبت به سیلاژ رای گراس به تنهایی همراه داشت. ترکیب سیلاژ رای گراس و سیلاژ ذرت، باعث شد تا گاوها ماده خشک، مواد آلی، NDF و ADF بیشتری مصرف کنند.

کاهش متان در آروغ گاو بوسیله تغذیه چربی و دانه های روغنی
توسط: در: مقالات دام

متان یک فرآورده فرعی حاصل از تخمیر شکمبه است. این گاز گلخانه ای با گرمای زمین ارتباط دارد. حدود ۶ تا ۱۰ درصد کل انرژی مصرفی در نهایت به متان تبدیل شده و در نهایت از طریق دهان و بینی در هوا منتشر می شود.

نرخ باروری ۲۱ روزه گله خود را بهبود دهید
توسط: در: مقالات دام

برای بارور شدن، گاوها باید بعد از تشخیص فحلی و یا در زمان ثابت، تلقیح شوند. بنابراین، نرخ تشخیص فحلی، نسبت گاوهای فحل شده و تلقیح شده در هر دوره ۲۱ روزه را ارزیابی می کند.

زمان خرید بره به قیمت مناسب و توصیه های بهداشتی در پرواربندی گوسفند
توسط: در: مقالات دام

زمان خرید بره به قیمت مناسب، توصیه های بهداشتی در پرواربندی گوسفند و نکات قابل توجه در زمان حمل و نقل گوسفند

    پایگاه اطلاع رسانی صنعت دام و طیور و آبزیان (دستچین) با هدف ایجاد یک ابزار اطلاعاتی و ارتباطی کاربردی برای تولیدکنندگان و فعالان این صنایع، در پاییز سال 1390 آغاز به کار نمود.
    اصلی ترین هدف وب سایت دستچین، برطرف نمودن نیاز اطلاعاتی و ارتباطی تولیدکنندگان زحمتکش و شریف این صنایع جهت ارائه بهتر و موثرتر تولیدات خود و کمک به برقراری ارتباط مستقیم و بی واسطه میان تولیدکننده اصلی و خریدار نهایی است.

    نشانی

    کرج، رجایی شهر، بلوار سه باندی، ایستگاه پل، روبروی بانک رفاه کارگران

    تلفن

    34437063 و 34431581 (026)

    ایمیل

    info@dastchin.ir

    سبد خرید